FH OberösterreichForschung & Entwicklung

Innovations- und Technologiemanagement Research Center Wels

Publikationen

Increasing efficiency and effectiveness of creative processes by computer-aided interaction

K. Gaubinger, M. Haller, S. Hahnwald, F. Perteneder - Increasing efficiency and effectiveness of creative processes by computer-aided interaction - Tagungsband des 7. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen, Dornbirn, Österreich, 2013, pp. 81-90
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Relaunch-Aktivitäten im Kern der Produkt- und Programmpolitik

K. Gaubinger, M. Rabl - Relaunch-Aktivitäten im Kern der Produkt- und Programmpolitik in Praxishandbuch Relaunch - Springer, 2013, pp. 1-24
Ein Produktrelaunch bedeutet das gezielte Verändern von Produkten, um auf Marktveränderungen zu reagieren und um letztendlich den Produktlebenszyklus zu...   mehr
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Operative Umsetzung von Relaunch-Aktivitäten

F. Schweitzer, I. Gabriel - Operative Umsetzung von Relaunch-Aktivitäten in Praxishandbuch Relaunch - Springer, 2013, pp. 345-368
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Managing the Unmanageable: The Fuzzy Front End of Innovation

F. Schweitzer, O. Gassmann - Managing the Unmanageable: The Fuzzy Front End of Innovation in Management of the Fuzzy Front End of Innovation - Springer Verlag, 2013, pp. 3-14
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Integrating Customers at the Front End of Innovation

F. Schweitzer - Integrating Customers at the Front End of Innovation in Management of the Fuzzy Front End of Innovation - Springer Verlag, 2013, pp. 31-48
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Emporia: The Merits of Online Idea Competitions

F. Schweitzer, W. Buchinger - Emporia: The Merits of Online Idea Competitions in Management of the Fuzzy Front End of Innovation - Springer Verlag, 2013, pp. 221-226
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voestalpine Anarbeitung: Commercialization Framework for Technology Development Project

K. Gaubinger, F. Schweitzer, H. Kirchweger - voestalpine Anarbeitung: Commercialization Framework for Technology Development Project in Management of the Fuzzy Front End of Innovation - Springer Verlag, 2013, pp. 289-294
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Fuzzy Front End of Innovation: Quo Vadis?

O. Gassmann, F. Schweitzer - Fuzzy Front End of Innovation: Quo Vadis? in Management of the Fuzzy Front End of Innovation - Springer Verlag, 2013, pp. 301-310
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The Role of Open Innovation in Dynamic Environments

F. Schweitzer, O. Gassmann, K. Gaubinger - The Role of Open Innovation in Dynamic Environments in Open Innovation Research, Management and Practice, Series on Technology Managemen, tVolume 23, 2013
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Structuring the Front End of Innovation

K. Gaubinger, M. Rabl - Structuring the Front End of Innovation in Management of the Fuzzy Front End of Innovation - Springer Verlag, 2013, pp. 15-30
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Sprint Radar: Community-Based Trend Identification

D. Eser, K. Gaubinger, M. Rabl - Sprint Radar: Community-Based Trend Identification in Management of the Fuzzy Front End of Innovation - Springer Verlag, 2013, pp. 275-280
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The impact of the organizational implementation of innovation management on reducing uncertainty in innovation

M. Rabl - The impact of the organizational implementation of innovation management on reducing uncertainty in innovation - Master/Diploma Thesis, Technische Universität München, Deutschland, 2013, pp. 1-92
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Erfolgsfaktoren für die nachhaltige Kooperation von Unternehmen mit Designagenturen

M. Kretschmer, M. Moser - Erfolgsfaktoren für die nachhaltige Kooperation von Unternehmen mit Designagenturen - Tagungsband des 7. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen, Dornbirn, Österreich, 2013, pp. 263-265
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"Roter Faden" für die Qualitätssicherung

H. C. Leindecker, T. Schrag, E. Stocker, C. Wartha, E. Hasler - "Roter Faden" für die Qualitätssicherung - greenbuilding, Vol. 2013, No. 5, 2013, pp. 21-27
Das fünfjährige Forschungsprojekt “Lebenszyklusorientierte Qualitätsoptimierung von Gebäuden (LQG)“, welches von 5 österreichischen Fachhochschulen und 6...   mehr
  • Journal
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Market research in the process of new product development.

F. Schweitzer - Market research in the process of new product development. in Gupta, Praveen; Trusko, Brett E.: Global Innovation Science Handbook, Mcgraw-Hill Publ.Comp - M. Dekker Verlag, 2013
  • Buch/Buchbeitrag
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Bauen und Wohnen 2020+

F. Schweitzer, H. Gsottbauer, I. Gabriel - Bauen und Wohnen 2020+ - Report, Wirtschaftskammer Österreich, Österreich, 2012
  • Bericht
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Crowdsourcing: Leveraging Innovation through Online Idea Competitions

F. Schweitzer - Crowdsourcing: Leveraging Innovation through Online Idea Competitions - Research-Technology Management, Vol. 55, No. 3, 2012, pp. 32-38
  • Journal
  • Innovations- und Technologiemanagement

Action at the front end of innovation

F. Schweitzer, I. Gabriel - Action at the front end of innovation - International Journal of Innovation Management, Vol. 16, No. 6, 2012
  • Journal
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'The role of proactive marketing in the early phases of product innovation

F. Schweitzer, O. Gassmann - 'The role of proactive marketing in the early phases of product innovation - Proceedings of the Global Marketing Conference at Seoul, Seoul, Südkorea, 2012
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The Impact of Proactive Marketing at the Fuzzy Front End of Innovation

F. Schweitzer - The Impact of Proactive Marketing at the Fuzzy Front End of Innovation - Proceedings of the AMA Summer Conference, Chicago, Vereinigte Staaten von Amerika, 2012
  • Tagungsband
  • Innovations- und Technologiemanagement

The effect of project planning at the front end of innovation

F. Schweitzer, O. Gassmann, I. Gabriel - The effect of project planning at the front end of innovation - Procceedings of the 2012 R&D Management Conference, Grenoble Ecole de Management, Frankreich, 2012
  • Tagungsband
  • Innovations- und Technologiemanagement

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