FH OberösterreichForschung & Entwicklung

Medien- und Wissenstechnologien Research Center Hagenberg

Publikationen

Animation, Kunst und Technologie. Evolution und Expansion am Beispiel Prix Ars Electronica

J. Hagler - Animation, Kunst und Technologie. Evolution und Expansion am Beispiel Prix Ars Electronica in Im Wandel ... Metamorphosen der Animation (Editors: Julia Eckel, Erwin Feyersinger, Meike Uhrig), 2017, pp. 171-185
Mit dem Aufkommen der Computeranimation war neben der SIGGRAPH die Ars Electronica eine der wichtigsten Plattformen für digitale Animation in den 1980er und...   mehr
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Beyond the Tabletop: Improving the Spatial Awareness of Multi-Tablet Visualization

H. C. Jetter, P. Hofer, J. Altmann, J. Schönböck, W. Kurschl - Beyond the Tabletop: Improving the Spatial Awareness of Multi-Tablet Visualization - Technical Report, University of Waterloo, Kanada, 2017
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Kompetenzorientiertes Lernen mit digitalen Medien. Ausgewählte Evidenzen und Wirkungen von IMST-Projekten auf SchülerInnen und LehrerInnen.

S. Hametner, E. Boxhofer, T. Jadin, G. Heinzelreiter-Wallner, A. Koller - Kompetenzorientiertes Lernen mit digitalen Medien. Ausgewählte Evidenzen und Wirkungen von IMST-Projekten auf SchülerInnen und LehrerInnen. - Erziehung und Unterricht, Vol. 167, No. 7, 2017, pp. 27-36
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No Need to Stop – Exploring Smartphone Interaction Paradigms While Cycling

W. Hochleitner, D. Sellitsch, D. Rammer, A. Aschauer, E. Mattheiss, G. Regal, M. Tscheligi - No Need to Stop – Exploring Smartphone Interaction Paradigms While Cycling - Proceedings of the 16th International Conference on Mobile and Ubiquitous Multimedia (MUM 2017), Stuttgart, Deutschland, 2017, pp. 11
Current apps for cyclists follow the “stop-to-interact” paradigm, neglecting that people interact with their smartphones in motion. We conducted two studies to...   mehr
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Fifty Shades of Personalization - Workshop on Personalization in Serious and Persuasive Games and Gameful Interactions

E. Mattheiss, M. Busch, R. Orji, G. Tondello, A. Marczewski, W. Hochleitner, M. Lankes, M. Tscheligi - Fifty Shades of Personalization - Workshop on Personalization in Serious and Persuasive Games and Gameful Interactions - Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, Bratislava, Slowakei, 2017, pp. 395-397
Personalization of serious and persuasive games, as well as gameful interactions in a wide range of areas (e.g., health, sustainability, education, and...   mehr
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Die Potenziale von Mixed Reality für die betriebliche Aus- und Weiterbildung.

T. Jadin - Die Potenziale von Mixed Reality für die betriebliche Aus- und Weiterbildung. - Soziotechnische Gestaltung des digitalen Wandels –kreativ, innovativ, sinnhaft, Brugg-Windisch und Zürich, Schweiz, 2017, pp. 4
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Virtual Teams as part of Internationalization of Higher Education.

T. Chydenius, T. Jadin - Virtual Teams as part of Internationalization of Higher Education. - Proceedings Cross-Cultural Business Conference 2017, Steyr, Österreich, 2017, pp. 211-220
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Is Two Enough?! Studying Benefits, Barriers, and Biases of Multi-Tablet Use for Collaborative Visualization

T. Plank, H. C. Jetter, R. Rädle, T. Luger, C. Klokmose, H. Reiterer - Is Two Enough?! Studying Benefits, Barriers, and Biases of Multi-Tablet Use for Collaborative Visualization - Proceedings of the 2017 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '17), Denver, CO, USA, Vereinigte Staaten von Amerika, 2017
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Missing the Forest for the Trees: Balancing Personalization Costs and Benefits in Persuasive Games

E. Mattheiss, D. Sellitsch, M. Busch, W. Hochleitner, J. Froschauer, M. Tscheligi - Missing the Forest for the Trees: Balancing Personalization Costs and Benefits in Persuasive Games - Proceedings of the International Workshop on Personalization in Persuasive Technology (PPT’16), Salzburg, Austria, Österreich, 2016, pp. 40-43
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eMOOCs for Personalised Online Learning: A Diversity Perspective

T. Jadin, M. Gaisch - eMOOCs for Personalised Online Learning: A Diversity Perspective - Proceedings of the European Stakeholder Summit on experiences and best practices in and around MOOCs (EMOOCS 2016), Graz, Österreich, 2016, pp. 69-80
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Pervasive Learning als Treiber für veränderte Lernkulturen in Organisationen am Beispiel von Fehlermanagement

T. Jadin, U. Rami - Pervasive Learning als Treiber für veränderte Lernkulturen in Organisationen am Beispiel von Fehlermanagement - Arbeit in komplexen Systemen - Digital, vernetzt, human?!, Aachen, Deutschland, 2016, pp. 6
Neben den klassischen Weiterbildungsformaten, Blended Learning Formaten und E-Learning Angeboten und ergeben sich durch den Einsatz von Mobile Learning neue...   mehr
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  • Angewandte Sozialwissenschaften und Non Profit Management

When Tablets meet Tabletops: The Effect of Tabletop Size on Around-the-Table Collaboration with Personal Tablets

J. Zagermann, U. Pfeil, R. Rädle, H. C. Jetter, C. Klokmose, H. Reiterer - When Tablets meet Tabletops: The Effect of Tabletop Size on Around-the-Table Collaboration with Personal Tablets - Proceedings of the ACM Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 2016), San Jose, Vereinigte Staaten von Amerika, 2016, pp. 10
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Community Building unter Lehrpersonen zum kompetenzorientierten Einsatz neuer Medien im Unterricht

T. Jadin - Community Building unter Lehrpersonen zum kompetenzorientierten Einsatz neuer Medien im Unterricht - Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung, Innsbruck, Österreich, 2016, pp. 85-95
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A Proposal for a Taxonomy to Survey the State-of-the-Art of Multi-Device Technologies

R. Rädle, C. Klokmose, H. C. Jetter - A Proposal for a Taxonomy to Survey the State-of-the-Art of Multi-Device Technologies - Report, University College London, Vereinigtes Königreich von Großbritannien und Nordirland, 2016
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“Bring-your-own-app?!” – Why apps hinder us from achieving true cross-device BYOD interaction

H. C. Jetter - “Bring-your-own-app?!” – Why apps hinder us from achieving true cross-device BYOD interaction - Report, University College London, Vereinigtes Königreich von Großbritannien und Nordirland, 2016
  • Bericht
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The FFH Open Access Repository – A Novel Strategy for Research Communications for Universities of Applied Sciences

R. Rudisch-Sommer, T. Kern - The FFH Open Access Repository – A Novel Strategy for Research Communications for Universities of Applied Sciences - Tagungsband FFH 2016, Wien, Österreich, 2016, pp. 7
After almost one year of operation of the FFH Open Access Repository, the authors of this paper would like to discuss their trial in answering the research...   mehr
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Using Player Type Models for Personalized Game Design – An Empirical Investigation

M. Busch, E. Mattheiss, W. Hochleitner, C. Hochleitner, M. Lankes, P. Fröhlich, R. Orji, M. Tscheligi - Using Player Type Models for Personalized Game Design – An Empirical Investigation - Interaction Design and Architecture(s) Journal, Vol. 1, No. 28, 2016, pp. 145-163
Personalized games should provide a better player experience than one-size-fits-all games. As a method for personalization, player type models have been...   mehr
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Player Type Models: Towards Empirical Validation

M. Busch, E. Mattheiss, R. Orji, P. Fröhlich, M. Lankes, M. Tscheligi - Player Type Models: Towards Empirical Validation - Proceedings of the ACM Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 2016), San Jose, Vereinigte Staaten von Amerika, 2016, pp. 1835-1841
Player type models – such as the BrainHex model – are popular approaches for personalizing digital games towards individual preferences of players. Although...   mehr
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Vancouver Maneuver: Designing a Cooperative Augmented Reality Board Game

A. Golombek, M. Lankes, J. Hagler - Vancouver Maneuver: Designing a Cooperative Augmented Reality Board Game - Entertainment Computing - ICEC 2016, Vienna, Österreich, 2016, pp. 286-289
In this paper we present Vancouver Maneuver, a game for mobile devices using Augmented Reality (AR) software to create a cooperative board game experience....   mehr
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Mindtraining: Playful Interaction Techniques for People with Dementia

E. Hackner, M. Lankes - Mindtraining: Playful Interaction Techniques for People with Dementia - Entertainment Computing - ICEC 2016, Vienna, Österreich, 2016, pp. 223-228
The paper presents the preliminary studies regarding applicable interaction techniques in the field of tablet games for dementia. Serious games in the dementia...   mehr
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EyeCo: Effects of Shared Gaze on Social Presence in an Online Cooperative Game

B. Maurer, M. Lankes, B. Stiglbauer, M. Tscheligi - EyeCo: Effects of Shared Gaze on Social Presence in an Online Cooperative Game - Entertainment Computing - ICEC 2016, Vienna, Österreich, 2016, pp. 102-114
This paper investigates the effects of a shared gaze approach on social presence in an online cooperative game. We explored how a shared gaze visualization...   mehr
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