Campus SteyrResearch Center

Digital Business Research Center Steyr

Publikationen

The application and use of success factor analysis in project team settings

F. Jetu, R. Riedl, F. Roithmayr - The application and use of success factor analysis in project team settings - Proceedings of the 24th International Project Management Association World Congress (IPMA), Istanbul, Türkei, 2010
  • Tagungsband
  • Digital Business

Standardisierung von IT-Prozessen und IT-Dienstleistungen.

M. Kobler, R. Riedl - Standardisierung von IT-Prozessen und IT-Dienstleistungen. in Monitor – IT-Business in Österreich 2010 - Bohmann Druck und Verlag, 2010, pp. 74-77
  • Buch/Buchbeitrag
  • Digital Business

Reorganisation von Vereinsprozessen mit der Bildkartengestaltungsmethode: Ein Verfahren zur partizipativen Gestaltung von Vereinsprozessen.

D. Rückel, R. Riedl - Reorganisation von Vereinsprozessen mit der Bildkartengestaltungsmethode: Ein Verfahren zur partizipativen Gestaltung von Vereinsprozessen. in Das Vereinshandbuch: Recht – Steuern und Finanzen – Strategie – IT – Marketing (Editors: R. Riedl, H. Grünberger, V. Frühling) - Linde Verlag, 2010, pp. 199-217
  • Buch/Buchbeitrag
  • Digital Business

Mixing Content and Endless Collaboration - MashUps: Towards Future Personal Learning Environments

A. Auinger, D. Nedbal, M. Ebner, A. Holzinger - Mixing Content and Endless Collaboration - MashUps: Towards Future Personal Learning Environments - Proceedings of HCI International 2009; Springer Lecture Notes in Computer Science, San Diego, Vereinigte Staaten von Amerika, 2009, pp. 14-23
The recent movement by major Web services towards making many application programming interfaces (APIs) available for public use has led to the development of...   mehr
  • Tagungsband
  • Digital Business

A Holistic Approach for B2B Integration at Different Conceptual Levels

A. Auinger, D. Nedbal, W. Wöss - A Holistic Approach for B2B Integration at Different Conceptual Levels - Proceedings of the 2009 International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government (EEE'09), Las Vegas, Vereinigte Staaten von Amerika, 2009, pp. 179-185
Effective and efficient exchange and cooperation of information and goods between enterprises is a crucial prerequisite to compete successfully in globalized...   mehr
  • Tagungsband
  • Digital Business

Effective Supply Chain Information Management in Supply Networks using Enterprise 2.0

A. Auinger, D. Nedbal - Effective Supply Chain Information Management in Supply Networks using Enterprise 2.0 - Proceedings of the 2009 International Conference on e-Learning, e-Business, Enterprise Information Systems, and e-Government (EEE'09), Las Vegas, Vereinigte Staaten von Amerika, 2009, pp. 213-217
New trends enabled by state-of-the-art information and communication technology (ICT) are transforming and streamlining supply chain information management....   mehr
  • Tagungsband
  • Digital Business

Der Einfluss neuer Medien und Technologien auf die Entwicklung Jugendlicher

A. Hochmeier - Der Einfluss neuer Medien und Technologien auf die Entwicklung Jugendlicher - GRIN Verlag GmbH, 2009
Diese Arbeit untersucht auf theoretischer Ebene und auf Basis von Studien aus Amerika, Asien und Europa den Einfluss neuer Medien und Technologien auf die...   mehr
  • Buch/Buchbeitrag
  • Digital Business

Kundenbindung in Massenmärkten: Die Wirkung und die Wirtschaftlichkeit von Direktmailing-Maßnahmen

H. Kindermann - Kundenbindung in Massenmärkten: Die Wirkung und die Wirtschaftlichkeit von Direktmailing-Maßnahmen - 3. Forschungsforum, Klagenfurt, Österreich, 2009, pp. 429-434
  • Tagungsband
  • Digital Business

Enterprise Mashups for Collaborative E-Learning Environments

A. Auinger, H. Konnerth, D. Nedbal, W. Wetzlinger - Enterprise Mashups for Collaborative E-Learning Environments - Proceedings of Interactive Computer-Aided Learning 2009, Villach, Österreich, 2009, pp. 1063-1068
Due to global competition, rapid product life cycles and reduced time-to-market enterprises sense the increasing necessity for flexible knowledge-transfer...   mehr
  • Tagungsband
  • Digital Business

The influence of communication on noninterpersonal trust: The case of eBay

M. Hubert, R. Riedl, P. Kenning - The influence of communication on noninterpersonal trust: The case of eBay - Proceedings of the Annual Meeting of the Society for Neuroeconomics 2009, Evanston, Illinois, Vereinigte Staaten von Amerika, 2009
  • Tagungsband
  • Digital Business

Exemplarische Anwendungen neurowissenschaftlicher Methoden in der Wirtschaftsinformatik

R. Riedl - Exemplarische Anwendungen neurowissenschaftlicher Methoden in der Wirtschaftsinformatik - Tagungsband Methoden in der Betriebswirtschaftslehre, Wiesbaden, Deutschland, 2009
  • Tagungsband
  • Digital Business

Praktikerporträts.

F. Roithmayr, R. Riedl - Praktikerporträts. in Studienführer Wirtschaftsinformatik 2009/2010. (Editors: K. Kurbel, W. Brenner, P. Chamoni, U. Frank, P. Mertens, F. Roithmayr) - Gabler Verlag, 2009, pp. 177-199
  • Buch/Buchbeitrag
  • Digital Business

Der CIO im Vorstand österreichischer Unternehmen.

R. Riedl, M. Kobler, F. Roithmayr - Der CIO im Vorstand österreichischer Unternehmen. in Monitor – IT-Business in Österreich 2009. - Bohmann Druck und Verlag, 2009, pp. 72-74
  • Buch/Buchbeitrag
  • Digital Business

FSERF – Fallstudie Erfolgsfaktorenanalyse.

R. Riedl - FSERF – Fallstudie Erfolgsfaktorenanalyse. in Informationsmanagement – Planung, Steuerung und Überwachung der Informationsinfrastruktur (9. Auflage) - Oldenbourg Verlag, 2009, pp. 513-523
  • Buch/Buchbeitrag
  • Digital Business

Ad-hoc Composition of Distributed Learning Objects using Active XML

W. Wetzlinger, A. Auinger, C. Stary - Ad-hoc Composition of Distributed Learning Objects using Active XML - International Journal of Emerging Technologies in Learning , Vol. 3, No. 3, 2008, pp. 33-39
As digital content in the form of learning objects allows the assembling of learning material on the fly, developers and users strive to aggregate learning...   mehr
  • Journal
  • Digital Business

Supply Chain Interaction by Using SCA for B2B and B2G Information Systems

W. Wetzlinger, G. Wagner, D. Nedbal - Supply Chain Interaction by Using SCA for B2B and B2G Information Systems - Proceedings FH Science Day 2008, Linz, Österreich, 2008, pp. 475-482
  • Tagungsband
  • Logistikum
  • Digital Business

Blogs for corporate communication – State of the Art and Diffusion

G. Petz, G. Wagner, A. Greiner - Blogs for corporate communication – State of the Art and Diffusion - FH Science Day 2008, Linz, Linz, Österreich, 2008, pp. 446-453
  • Tagungsband
  • Digital Business

GuideBIS - Guidance Model for Business Integration Solutions

A. Auinger, D. Nedbal - GuideBIS - Guidance Model for Business Integration Solutions - Netzwerk Logistik Nachlese Nr. 8/Frühjahr 2008, 2008, pp. 15
Das Projekt GuideBIS stellt KMUs einen Leitfaden zur effektiven und kostengünstigen Einführung unternehmensübergreifender Integration zur Verfügung. ...   mehr
  • Populärwissenschaftlich
  • Digital Business

Towards a Guidance Model for Business Integration Solutions

A. Auinger, D. Nedbal - Towards a Guidance Model for Business Integration Solutions - Proceedings of the International Joint Conference on e-Commerce, e-Administration, e-Society and e-Education, Bangkok, Thailand, 2008, pp. 15
The project GuideBIS focuses on the development of efficient, cost- and time-reductive business integration solutions especially for Small and Medium...   mehr
  • Tagungsband
  • Digital Business

Mining consumers’ opinions on the web

A. Auinger, M. Fischer - Mining consumers’ opinions on the web - FH Science Day 2008, Linz, Linz, Österreich, 2008, pp. 410-419
Comparing consumer’s opinion concerning own products and those of the competitors to find their strengths and weaknesses is a crucial activity for marketing...   mehr
  • Tagungsband
  • Digital Business

Facilitating the usage of decision strategies by interactive decision aids: A conceptual analysis

J. Pfeiffer, R. Riedl, F. Rothlauf - Facilitating the usage of decision strategies by interactive decision aids: A conceptual analysis - Proceedings of the 7th Annual Pre-ICIS Workshop on HCI Research in MIS, Paris, Frankreich, 2008
  • Tagungsband
  • Digital Business

Seite 10 von 12
FH Oberösterreich Logo